Objavljeno: 17/03/2015

42 srednjoškolaca sudjelovalo u međunarodnom PISA istraživanju

Riječ je o istraživanju kojim se nastoji doznati u kojoj mjeri učenici završavajući obvezno obrazovanje stječu znanja i vještine

/slika/vijesti/2015/2015_03/2015_03_664_x_495/150317_pisa_projekt.jpg

Četrdesetak učenika prvih razreda Srednje škole Bartola Kašića danas je sudjelovalo u PISA istraživanju - Programu međunarodne procjene učenika. Riječ je o najvećem međunarodnom obrazovnom istraživanju kojim se u trogodišnjim ciklusima ispituje znanje i kompetencije 15-godišnjih učenika u zemljama članicama Organizacije za europsku suradnju i razvitak. Na taj se način nastoji doznati u kojoj mjeri učenici pred završetkom obveznog obrazovanja stječu znanja i vještine.
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja ovogodišnje istraživanje provodi od početka ožujka do 17. travnja i to na uzorku od oko 6500 učenika iz 158 hrvatskih srednjih škola, među kojima je i grubišnopoljska. U cjelokupnom istraživanju sudjelovat će ukupno više od 300 000 učenika iz više od 9000 škola u 72 zemlje sudionice.
Kako su Radiju Grubišnom Polju priopćili iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, glavno ispitno područje je prirodoslovna pismenost, a sporedna su čitalačka i matematička, koje se u ovom ciklusu ispituju za analizu trendova. Osim ta tri ispitna područja ispituje se i dodatno – suradničko rješavanje problema. Novost je da se po prvi puta od 2000. godine,  kada je provedeno prvo PISA istraživanje testiranje i anketiranje učenika provodi isključivo na računalima.
Valja reći da je istraživanje u potpunosti anonimno, te se ne licitira imenima učenika niti njihovim rezultatima. Do imena sudionika istraživanja, pak, dolazi se slučajnim  računalnim odabirom. Ukupni rezultati istraživanja PISA 2015 bit će poznati u prosincu slijedeće godine.
U prošlom ciklusu 2012. godine matematička pismenost bila glavno ispitno područje, te se prema dobivenim rezultatima Hrvatska smjestila u skupinu zemalja statistički značajno ispod prosjeka. Ispitivanje je tada na slučajnom uzorku od 6.853 učenika iz 163 srednje škole pokazalo je da su hrvatski učenici na 40. mjestu po matematičkim znanjima i sposobnostima među 510 tisuća učenika koji predstavljaju reprezentativan uzorak za oko 28 milijuna petnaestogodišnjaka u zemljama sudionicama.(RGP)